Valgfag hvor du lærer alt hvad der er værd at vide om heste

Her hjælper vi hinanden med at fodre og passe hestene – også i weekenderne. Formålet med dette valgfag er at indføre eleverne i det grundlæggende indenfor hestehold, ridning og hestetræning.

Der bliver lagt stor vægt på at undervise eleverne korrekt i alt vedrørende heste. Eleverne vil stifte bekendtskab med den nyeste forskning indenfor etologi, hesteadfærd, læringsteori, biomekanik, og hestens fysiologi. Samtidigt vil de blive stillet overfor en praktisk række opgaver, der skal indføre eleverne i det reelle arbejde i en hestestald.

Mejlbyefterskole2021 03238

• Opnå viden og indsigt i arbejdet med heste
  • Opnå større grad af ansvarlighed og selvstændighed.
  • Fordre deres sociale engagement
  • Hjælpsomhed og arbejdsmoral

God holdånd

Der vil blive taget hensyn til den enkelte elevs styrkesider og interesser, og alle vil blive udfordret både inden for deres felt og med nye opgaver. Alle elever vil blive forpligtiget til at passe heste i hverdage og weekender. Der arbejdes på at skabe god holdånd for alle som deltager på dette valgfag.

Mejlbyefterskole2021 03189