Vi er stolte af at hjælpe unge, der kan have svært ved at læse eller skrive

Vi er en efterskole for ordblinde og vi er stolte af vores engagement og vores evner til at hjælpe unge, der kan have svært ved at læse eller skrive.

Mejlbyefterskole2021 09451

Fællesskab og sociale aktiviteter

Vi forpligtiger os selv til, at holde os konstant opdaterede, sådan at vores elever arbejder med de programmer, der kan gøre den bedste forskel for eleverne. Du kan læse meget mere om disse digitale hjælpemidler her.

Ordblindhed i skolen
Vi ved hvor svært det kan være at gå i skole, og have svært ved at læse og skrive dansk, derfor ved vi også hvor svært det kan være at lære et helt andet sprog. Mange af vores elever har også svært ved andre sprog såsom engelsk, derfor mener vi også man skal lære ved at gøre – derfor tilbyder vi også lejrskoler i udlandet.

Vi bestræber os på at blive den bedste efterskole for ordblinde, og vi mener at det altid kan gøres bedre. Dette betyder hårdt arbejde – både for elever og undervisere. Vi giver alt vi kan for at vores elever kan lære mest muligt. Og allerhelst krone værket, med at bestå Folkeskolens Prøve i enten 9. eller 10. klasse.

Fællesskab og sociale aktiviteter er en vigtig del af alles liv, dette er selvfølgelig også inkluderet ordblinde. Derfor går Mejlby også meget op i at skabe gode og sociale aktiviteter, hvor alle kan deltage.